среда, 10. август 2016.

"Sa prozora svog šaljem jedan, dva i tri i četiri poljupca".....Pozdrav sa Krita :)




Krit i ja :)))
O putovanju BG - Krit ću neki drugi put, kao i o nekim zaboravljenim stvarima...zbog nebeskog uticaja...


Pišem na mom samsung-note...pa ako se omakne neka greška...on je kriv....a i razni ometači sa strane😎
Kuckam slova malenom note olovčicom, inače prstima ko zna šta bi bilo, u ležećem položaju na plaži...Izabrala sam plažu gde se ne plaća sucobran već piće...kafica, sokić...ko porani (što ovde nije teško) ima pogled iz"prvog reda"😎

Evo me OVDE :)))) na raskrsnici tri kontinenta: Evrope, Azije i Afrike...sve sa tri mora Libijsko, Egejsko i Jonsko...:))).
Prvi utisak je bio da sam dobro odabrala... Oblast Retimno... i more i planine i nebo 3 u 1 :))).  
Drugi utisak je, Krit je veliko ostrvo, preveliko....za nas istraživače :))




Upoznavanje...Prva šetnja...  
(Prvo veče po dolasku)
Moj hotel je skoro pa na samoj plaži...."laganom" šetnjom pored same obale do tvrđave nekih 40 minuta (oko 3km)...Odlična svakodnevna vežba, tako sam mislila 😀 Iz te prve šetnje sam se ipak vratila taxijem😆😴
S Health brojač koraka na mom Samsungu poludeo, pokazuje sve preko 10 000 koraka!!! Noćas je bilo rekordnih 15000!!!
Put vodi pored gradske plaže koja je inače duga oko 13km, nešto kao verzija Kopakabane:)))) i to desno od grada (gde se nalazi moj hotel), ima još nekih 10km levo od grada, ne verujem da ću tamo peške :-)))....ili da ću uopšte...I ovih 3km koje svakodnevno bar u jednom pravcu prođem....hotel-stari grad je više nego dovoljno 😀


Grad Retimno je prelep....
To sam videla po danu prvog jutra na Kritu...Sve zbog aranžmana koji počinje tako što celi dan putujete i stgnete za večeru...a putovali ste avionom...
Ali....sada samo lepe stvari...
Večernja šetnja ona pred zalazak sunca je još lepša...Sunce kao putokaz...sunce na zalasku...mesec na izzlasku...
Imam utisak da sam se vratila nekom vremenskom mašinom u daleku prošlost...Venecijanska vladavina ostavila je traga kao i Otomansko carstvo. Što nisu uspeli turci, alžirski gusari, dokrajčili su nemci u II svetskom ratu 
Ipak Retimno je jedan od najbolje očuvanih srednjevekovnih gradova u celoj Grčkoj...

Raj za oči....i fotografisanje :)), stare zgrade, istureni stari balkoni, prelepa vrata.... uske ulice grada prosto mame da budu istražene i uslikane :))). Bugenvilije proviruju sa svih strana....Prelepa vrata, još lepši balkoni....Skrivena dvorišta sa svojom istorijom, drvo nara i priča o naru u tradiciji Krita...
Grad je zaštićen spomenik kulture....





Gradom dominira mletačka tvrđava Fortezza, koju su mlečani ostavili u nasleđe grcima. Podignut da bi se grad zaštitio od gusara i turaka....Očigledno bezuspešno jer je i turski uticaj dominantan. Venecijanska luka sada uklopljena u moderan izgled grada, gde vas sve zove na lepo provedeno romantično veče i večeru :)))... Tu dominira svetionik iz 17.veka sagrađen od strane turaka...
Tu sam i večerala prvo veče. Fensi jeste....ali ja volim nešto originalnije....Recimo večera pod drvetom nara u jednom dvorištu sa bogatom istorijom odmah preko puta džamije...Još originalnije večera u originlanoj taverni...σουβλάκια i grčka salata...
Juče su talasi bili ogromni..ali i inače su talasi ovde svakodnevna pojava...sada je istaknuta žuta zastavica...oprez🤓
Više slika na FB i instagramu...
Ovaj tekst pišem drugi dan..malo na tel. malo na Ipadu...ko zna na šta će da liči...
Zvezdice....sve vas pozdravljam 😎😀😙 sa ove plaže:




 


Нема коментара:

Постави коментар